Miljøcontaineren på Vallø

Image
Giroljer, hydraulikkoljer osv skal helles i riktig blått fat (de er merket). Da tjener foreningen 3 kroner literen på den + at oljen gjenvinnes. Dumper du i feil oljefat koster det foreningen 20 kroner literen. Hjelp oss å holde hjulene igang på Vallø!!

Hva skal hvor?

Miljøconatineren vår er til gratis bruk for foreningen medlemmer. Husk at vi ønsker bare båtrelatert avfall. Fyll brukt girolje i riktig blå tønne, hydraulikkolje i sin tønne og vær med å bidra til et bedre miljø for alle. Er vår conatiner full, så har Tønsberg Kommune en Miljøconatiner selv ved Circle K inne i byen ved Nedre gate. Defekte 12V batterier settes slik at det er lett å ta de ut igjen og ikke kortsluttes.

Elektrisk avfall skal leveres på steder det selges elektrisk utstyr. Elkjøp på Stensarmeen har en flott conatiner, det samme har Power på Kilen.
Motorolje skal helles i den store tanken bak miljøcontaineren. Spilloljen gjenvinnes til blant annet ny brukbar motorolje. Vi er glade for olje i retur, men hjelp oss med å få de i riktig beholder. Du bruker kanskje 3 min ekstra, vi slipper timesvis med sortering. Spilloljer i malingspann er fy-fy, da blir oljen "uren" :-)

Giroljer og hydraulikkoljer i riktig fat

Image

Ikke slik, olje skal i oljetanken bak containeren

Oljetanken bak containeren

Om våre websider

Vallø båtforening tar forbehold om trykkfeil og feiltolkninger. Vedtekter og regelverk er styringsverkøyet for Styret og Havnekontoret.

Vallø værvarsel

SP_WEATHER_BROKEN_CLOUDS