Informasjon om endring på innleveringsfrist

På det ekstraordinære årsmøtete ble det vedtatt ny innleveringsfrist for sommerplasser. se § 9 i regelverket

Bakgrunn: Foreningens Havnekontor opplever at mange medlemmer leverer inn plassene sine til sommerleie veldig sent. Vi har erfaring fra 2021, 2022 og 2023 at innlevering skjer helt frem til 14.06 og for mange av internbyttene og sommerleierne er det for sent. Dette skaper en uforutsigbarhet for internbyttene og usikkerhet for sommerleierne, mye ekstraarbeid for Havnekontoret og ikke minst – tapte inntekter til foreningens drift.

I 2023 ble de siste 20 plassene ikke leid ut fordi de kom inn for sent. Foreningen ser at det er de samme som leverer inn plassen til sommerleie hvert år og det er behov for å få inn plassene tidligere for videre distribusjon til sommerleiere. Foreningen ønsker med dette å få sommerplassene ferdig tidligere samt skape mer forutsigbarhet for medlemmer og sommerleiere

Det har de 2 siste årene stått på medlemskapsfakturaen som kommer i januar at foreningen ønsker plassene innlevert tidligere uten det det har hatt nevneverdig effekt.

Derfor er regleverket nå endret og siste frist for å levere inn sommerplassen og derved slippe bryggeavgift er 31.01 hvert år.

send en epost til post@vallobaatforening.no med hvilken pir/plass du eier og ønsker å leie ut for sommeren.

Link til regelverket ligger i toppmenyen

Antall sommerplasser formidlet på Vallø hvert årVallø
Image by dooder on Freepik

Clear Sky